Framgång
Mörkt tema
Sverige
Välj land
Välj språk
Nyheter i avsnitten ”Foton” och ”Videor”!
Det finns en bekväm möjlighet att sortera innehåll efter betyg och popularitet.
Iron_muppet

Iron_muppet

41 år
Kille
Stockholm Län, Sverige
Senaste besöket: 5 månader sedan

Jesus som din doktor- Ang religion

Såg nyligen en bild på  facebook på ett barn som ligger i en sjukhussäng (  förmodligen dödssjuk ) och vid sängen stod Jesus och lägger handen på  barnets huvud.  Under stod texten.  " type Amen if Jesus is your doctor"

Till att börja med ,  så har jag inget emot om vad folk väljer att tro på,  det är en fri vilja och rättighet.MEN, vad deras tro kan få dom att göra,  är en helt annan sak!Har en hel del exempel på hur illa religion är (  mest insatt i kristendomen för övrigt) jag va tvungen att länka en artikel  från England,  där 2 barn dött, då deras föräldrar inte tog dom till läkaren,  utan BAD om att dom skulle bli friska.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2507563/Faith-healing-parents-guilty-murder-2nd-child-dies-pneumonia.html

Och detta är bara en liten del av sjuka saker som kristendomen för med sig.  Vi vet ju att jehovas vittnen inte kan ta emot blod(  blodtransfusion) pga deras tro, det är orent att göra så... enligt biblen.I en del av Afrika,  ,  har man lagt förslag om att döda eller fängsla homosexuella

https://en.wikipedia.org/wiki/Uganda_Anti-Homosexuality_Act,_2014

En kyrka i USA  Westboro church är nog den mest omtalade kyrkan i USA, där dom få ( 40-70)  medlemmar står för avrättning och död åt homosexuella.( finns en hel del att hitta om dom på nätet)  Även deras barn står med skyltar " GOD hates gay pepole"En reporter gick fram till en  av barnen ,  kanske 8-9 år gammal och  frågade om han visste vad en " Homosexuall" är..till svar..  uhmm..  no,  but God hates them!"
Jag önskar aldrig skada på  folk,  men för den sekten.. är jag villig att göra ett undantag!


Nu är ju förstås inte alla troende lika dumma i huvudet och korkade. Som jag skrev,  man har rätt att tro på vad man vill.  Och många följer dom " fina och bra bitarna" i biblen,  men som också förlitar sig på medicin och sjukvård. och försöker inte pracka på andra människor att dom måste bli räddade från helvetet.

Men hur kan man  ens komma på en sån tanke att tro på en saga och dess figurer? Är man uppfödd med det så förstår jag,  doc anser jag att det är tokfel att lära ut sagor till barn  och påstå att det är sant. samt  hota med evigt lidande efter döden( jag  menar vi slutar klä ut oss till tomten när barnen börja bli stora)

 Jag skulle vilja sätta en åldersgräns på NÄR en religös familj får introducera och "påverka" sitt barn.  15 år tror jag är lagom.  Då är hjärnan tillräckligt utvecklad för att man ska kunna avgöra själv om vad som är sant och inte.Sen finns det ju dom som hittar Jesus på vägen ,  mitt i livet kanske. och där har jag en tanke om varför.

Vilken av dessa tror du lättast faller i fällan.

1:  En välbärgad man,  bra jobb,  stort fint hus, familj, lycklig, inga sjukdomar. har ett gott liv helt enkelt.

2: En man som förlorat familj ,  jobb..vänner,  gett upp på livet

jag säger nr 2.  varför?  Jo när dom väl hamnat så långt ner i skiten,  ser dom ingen ork att ta sig upp.  Men hamnar han i ett religiöst sällskap,  så blir han "sedd" han får känna att han är någon, och säger dom då att - Jesus kan hela dig,bara du tror-.. och vips,  har du en till som tror på sagofigurer .

Jättebra att han ( som det är i många fall) tar sig upp och vinner tillbaka mycket i livet.  men vad var det som gjorde att han tog sig upp igen?  Jesus??  haha näe. det va han själv  MED HJÄLP AV ANDRA SOM STÖD!


Nu finns ju AA(  doc vet jag inte hur dom går tillväga)  Men jag kan tänka mig att dom lyfter fram problemet mer än personen. Omvänd fokus så att säga.


" men det dom lär ut i skolan då?  om jordens skapelse och evolutionen? Borde man inte vänta med det också?


 Nu börja man ju redan runt den åldern lära ut sånt. men till skillnad från dessa sagor som finns i bibeln, så är det fakta.Man har under mååååånga år forskat och studerat.  Man har inte svaret till 100% ( man forskar än om det) men det är en teori.  Och för den som inte vet vad teori är,  så är det en slutsats baserad på  fakta,  alltså det högsta värdet en vetenskapsman kan sätta på sin forskning.   ( hypotes är en slutsats som inte har fakta som underlag)


Jag följer en del youtube användare , där ett av programmen handlar just om  bevis för att en form av gud finns. Personerna i programmet har varit tidigare kristna, en del även studerat biblen för att kunna hålla seminarier om det,  så alltså väldigt insatt i biblen och vad den säger.

Och där får man höra hur kristna,  ibland muslimer,  ringer in och vill dela med sig av sina bevis för guds existens. Än så länge har dom flesta verkligen bara gjort bort sig,  vissa är ärliga och andra blir fundersamma över dom svar dom får.  Ett väldigt underhållande program i övrigt.

Och vid ett tillfälle tog dom upp Bönens verkan (  för att återgå till min huvudrubrik och  facebook bilden) Det som sägs är ju att " Gud har en plan för alla"

Ok, om så är fallet,  vad hjälper en bön då? OM Gud redan bestämt sig, är ju en bön helt onödig!Säg att en blir påkörd,hamnar på sjukan..  I Guds ögon vet han ju redan utgången.. men  det vet ju inte dom som ber.. så dom ber. Och personen dör.
Hur låter det då?  -  Jaa Guds vägar äro outgrundliga-   med andra ord..  skyller i från sig på gud..   men om han hade klarat sig?  då hade det  nog låtit - åhh tack gode Gud-Personligen skulle jag tacka läkaren som studerat hela dennes liv för just såna här insatser!Så när det går dåligt, hänvisar man / skyller på  gud.  När det går bra tackar man honom.

Näe nu pallar jag inte skriva mer.. semester och ölen är kall :-)


 Synda bäst ni vill...!!!!  För det är bara ett påhitt!!!

Kommentarer